Arkeoloji Evren

Göbekli Tepe’de Göktaşı izleri mi var?

Antik Taşların Üzerindeki Oyma Yazılar Bir Kuyruklu Yıldız Topluluğunun MÖ. Yaklaşık 10.950 Yıllarında Dünyaya Çarptığını Gösteriyor

Araştırmacılar, Türkiye’deki bir tapınakta ki ünlü antik sembolleri tercüme ettiler ve 13.000 yıl önceki yıkıcı kuyruklu yıldızının düşüşü hakkında bir olayın varlığı kanıtlandı. O zaman yaşanan bu olayı güneş sisteminin bilgisayar simülasyonlarıyla denetleyen araştırmacılar oymaların yaklaşık MÖ. 10.950 civarında meydana gelen kuyruk yıldızların etkisi olduğunu tarif ettiler -aynı zamanda o tarihten itibaren uygarlığın gidişatını tamamen değişti. Genç Dryas olarak bilinen bu küçük buzul devri 1.000 yıl kadar sürdü. Bu dönem insanlar için önemli bir dönem olarak kabul ediliyor. Çünkü tarımın ve ilk Neolitik uygarlıkların ortaya çıktığı zaman bu zamandı. Bu dönem ayrıca, Tüylü Mamut’un yok oluşuyla da bağlantılıdır. Bu kuyruk yıldızının düşüşü önde gelen hipotezlerden biridir, ancak bilim adamları o dönemdeki kuyruk yıldızların fiziksel kayıtlarını bulamamıştır. İngiltere’de ki Edinburgh Üniversitesi’nden gelen ekip, dünyanın en eski Tapınağı olan Göbekli Tepenin güneyindeki bir alanında bulunan bu oymalar, kuyruk yıldızların Genç Dyas’u tetiklediğine dair yeni kanıtlar gösterdiğini söylüyor. Sembollerin tercümesi Göbekli Tepe’nin sıradan bir tapınak olmadığını gösteriyor -varsayıldığı kadarıyla eski bir Gözlem evi olabilir.

Göbekli Tepe’den gökyüzünü izlemek için bir Gözlem evi olarak kurulduğu belirtiliyor. Sweatpants, Basın Birliği’ne; Göbekli Tepenin MÖ. 9000 Stonehenge’den yaklaşık 6.000 yıl önce inşa edildiği düşünülüyor -ancak sütun üzerindeki semboller olaydan yaklaşık 2.000 yıl öncesine dayanıyor. Olaylar Vulture Stone (aşağıda resimde) olarak bilinen bir sütun üzerinde bulundu ve taş çevresinde belirli bir pozisyonlarda farklı hayvanlar gösteriliyor. Bu semboller uzun süredir bilim adamlarının kafalarını karıştırdı ve şaşırttı, ancak Sweatman ve Mühendis ekibi aslında astronomik takım yıldızlarına karşı geldiğini ve dünyaya çarpan bir kuyruklu yıldız kümesini keşfettiler. Taş üzerindeki bir kafasız adamın resmi insan felaketini ve bir çok insanın hayatını kaybettiğini düşündürmektedir.

Oymalar, binlerce yıldır Göbekli Tepe halkının izlerini taşıyor. Araştırmacılar bu kuyruklu yıldız çarpmasının gerçekten olup olmadığını anlamaya çalışmak için, Vulture Stone’da ayrıntılı olarak bulunan yıldızların modelleriyle eşleştirmek için bilgisayar modellerini kullandılar ve MÖ. 10.950 yılında bu çarpmanın meydana geldiğini keşif ettiler. Sweatman’a göre bu antik arkeoloji uygarlığın geçmişi hakkında ilk bilgileri bize veriyor. Birçok Paleolitik mağara boyama ve benzeri hayvan simgelerine sahip eserler ve tekrarlanan semboller, astronominin gerçekten çok eski olabileceğini gösteriyor ” diye belirtti Telegraph’a. Araştırma, Akdeniz Arkeolojisi ve Arkeometri’nde yayınlandı.

Kaynak: sciencealert.com