Evren

NASA’nın “Zaman Makinesi” Denilen Teleskobu İçin Geri Sayım

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi’nin (NASA) Hubble Uzay Teleskobu’nun yerini almak üzere geliştirdiği James Webb Uzay Teleskobu için önemli bir adım daha atıldı.

• Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi’nin (NASA) Hubble Uzay Teleskobu’nun yerini almak üzere geliştirdiği ve sahip olduğu gelişmiş kızılötesi merceklerle yıldızların geçmişteki hallerini gözlemleyebilecek olan James Webb Uzay Teleskobu sona doğru emin adımlarla yürüyor.
  • Yıldızlardan yayılan ışık, ışık hızıyla ilerliyor. Bu yüzden yıldızlara bakarken aslında geçmişe bakıyoruz.
  • Bu yüzden bilim dünyasında “zaman makinesi” olarak da adlandırılan teleskopun yapımı geçtiğimiz aylarda tamamlanmıştı.
  • Yer operasyonu ve teleskop arasındaki bağlantıyı başarı ile test eden NASA, proje için mutlu sona bir adım daha yaklaştı.
  • Teleskoplar yıldızların milyonlarca yıl önceki halini inceleyebiliyor.
  • 8.8 milyar dolara mal olan James Webb Teleskobu sahip olduğu teknoloji sayesinde evrenin yaklaşık 13,8 milyar yıl önce oluşumuna sebep olan Big Bang’den (Büyük Patlama) 200 milyon yıl sonraki halini inceleyebilecek.
  • ‘Zaman makinesi’ olarak anılan teleskop Hubble ile ulaşılamayan bölgelerin taranmasına olanak sağlayacak.
  • James Webb Teleskobu 2018’de Huble’ın yerini alacak. Huble’a kıyasla uzayı daha detaylı bir biçimde inceleyebilecek olan James Webb’in dünya dışı yaşamın keşfinde de etkili olması bekleniyor.
  • Galaksimizde Dünya benzeri 200 milyar gezegen olduğuna dikkat çeken bilim insanları, yeterince bilgi birikimine ve teknolojiye sahip olduklarını ve James Webb Teleskobu sayesinde söz konusu keşfin yakın bir zamanda gerçekleşebileceğini belirtiyor.
  • 1990 senesinde Discovery uzay mekiği tarafından yörüngeye taşınan Hubble Uzay Teleskobu’na oranla 3 kat büyük merceklere sahip olan teleskop, Hubble’dan elde edilen verilerin de 100 kat fazlasını elde edecek.
  • İşte emekli edilmeye hazırlanılan Hubble’ın objektifine yansıyan en çarpıcı kareler…